blok | Obsah – smysluplnost | Orientační časový blok |
Příchod do MŠ
a Ranní úkol |
Při příchodu do MŠ čeká na děti a jejich rodiče časově nenáročný ranní úkol. Vztahuje se k tématu, o kterém se právě učí. Vytváří příležitost ke spolupráci dítěte s rodičem. | 7:00 – 8:15 |
Volné hry | Děti si hrají v prostorách všech center aktivit. Vybírají si činnosti, která je zajímají. | 7:00 – 9:00 |
Ranní přesnídávka | Průběžná, dle volby dítěte | 8:15 – 9:00 |
Ranní kruh | Příležitost k budování společenství – vzájemné pozdravení, sdílení zážitků, oslavy, pohybovou chvilku a seznámení se s programem | 9:00 – 9:15 |
Činnosti v centrech aktivit – Knihy a písmena, Domácnost, Manipulační a stolní hry, Pokusy a objevy, Voda písek, Ateliér, Dílna, Kostky, Hudba, Pohyb, Dramatika
Hodnotící kruh |
Spojovník rozmanitých činností, které dětem nabízíme, je téma, o němž se učíme. Takto koncipovaná nabídka umožňuje dětem vybrat si, co odpovídá jejich skutečným potřebám a zájmům, a je klíčovým nástrojem individualizace vzdělávání | 9:15 – 9:45
|
Pobyt venku, pohyb, spontánní učení v přírodě | Pohybové aktivity (prolézání, skákání, běh, houpání, míčové hry, aj.), poznávání přírody, pěstitelské a badatelské činnosti. | 9:45 – 11:45 |
Oběd | Oběd je nejen příležitost k uspokojování biologických potřeb, ale také sociální a kulturní zkušeností (stolování, sebeobsluha, samostatnost) | 11:45 – 12:15 |
Příprava dětí na odpočinek a klidové činnosti
Případné vyzvedávání dětí po obědě |
12:15 – 12:30 | |
Odpočinek a klidové činnosti | Čtení, poslech pohádek, relaxace na lehátkách.
Klidové činnosti. |
12:30 – 13:15 |
Odpolední svačina | Průběžná odpolední svačina. | 14:15 – 15:00 |
Volné hry v centrech aktivit / pobyt venku | Děti mohou průběžně posvačit a věnovat se započatým činnostem | 13:15 – 17:00 |